no-img
فروشگاه دانشجو، فروش فایل و پروژه

پایان نامه سيستم انتقال قدرت در خودروهاي برقي و مقایسه آن با خودروهاي احتراق داخلي - فروشگاه دانشجو، فروش فایل و پروژه


فروشگاه دانشجو، فروش فایل و پروژه
محصولات ویژه
اطلاعیه های سایت

ادامه مطلب

DOC
پایان نامه سیستم انتقال قدرت در خودروهای برقی و مقایسه آن با خودروهای احتراق داخلی
doc
خرداد ۱۵, ۱۳۹۵
2.5 مگابایت
15,000 ریال
تعداد صفحات : 140
15,000 ریال – خرید

پایان نامه سیستم انتقال قدرت در خودروهای برقی و مقایسه آن با خودروهای احتراق داخلی


عنوان پایان نامه : سیستم انتقال قدرت در خودروهای برقی و مقایسه آن با خودروهای احتراق داخلی

تعداد صفحات : ۱۴۰

درجه کیفی : A

فرمت : ورد و قابل ویرایش می باشد

رشته تحصیلی : مهندسی برق ، مهندسی مکانیک و رشته های مرتبط

مقطع تحصیلی : کارشناسی ، کارشناسی ارشد

فهرست :

بخش اول : نحوه تأمین انرژی و عملکرد خودروی برقی

فصل اول : خصوصیات خودرو برقی

فصل دوم : سیستم انتقال قدرت و محاسبه توان مورد نیاز

فصل سوم : طراحی سیستم انتقال قدرت پیکان برقی تبدیلی

بخش دوم : نحوه تأمین انرژی و عملکرد خودروی خورشیدی

فصل اول : سلولهای خورشیدی

فصل دوم : طراحی بدنه و شاسی

فصل سوم :  ناحیه خورشیدی

فصل چهارم : تحلیل آیرودینامیکی

فصل پنجم : سیستم های مکانیکی

فصل ششم : موتور

بخش کوتاهی از پایان نامه :

تفاوت مشخصات موتور الکتریکی و موتور احتراقی
در مقایسه موتور الکتریکی و موتور احتراقی با قدرت تولیدی یکسان ، موتور الکتریکی ارجح است موتور الکتریکی گشتاور ماکزیممی در لحظه استارت تولید می کند در حالیکه موتور احتراقی هیچ گشتاوری تأمین نمی کند تا دور به اندازه کافی برسد یک اختلاف اساسی این دو نوع موتور در نرخ قدرت تولیدی است شکل (۲) نشان می دهد که با توان نامی برابر یک موتور الکتریکی قدرت ماکزیمم بالاتری تولید می کند در حالیکه موتورهای احتراقی در یک محدوده دور مشخص ماکزیمم گشتاور و ماکزیمم توان را دارند نرخ ماکزیمم توان تولیدی موتور احتراقی تحت شرایط آزمایشگاهی بدست می آید.
موتورهای الکتریکی به گونه ای هستند که می توانند در کمتر از ماکزیمم خودشان استفاده شوند و مصرف این موتورها نیز کاهش یابد توان تولیدی می تواند برای یک ساعت یا بیشتر به طور پیوسته استفاده شود بدون اینکه باعث گرم شدن موتور گردد. در یک موتور الکتریکی توان تولیدی بسیار پایین تر از ماکزیمم توان خروجی است تقریباً دو تا سه برابر کوچکتر می باشد و بنابراین ماکزیمم توان قابل ملاحظه ای خواهیم داشت یکی دیگر از تفاوتهای اساسی این دو نوع موتور در مقدار گشتاور تولیدی است موتور الکتریکی می تواند گشتاور زیادی در سرعت صفر ایجاد نماید یک موتور احتراقی گشتاور نیاز دارد تا با سرعت مورد نظر برسد موتور الکتریکی می تواند مستقیماً به چرخهای محرک متصل شود بدون نیاز به کلاچ ، جعبه دنده و مبدلهای گشتاور که در موتور احتراقی استفاده می شود دور موتور الکتریکی می تواند توسط جریان مصرفی کنترلر انتخاب و کنترل شود در موتور احتراقی تأمین گشتاور ماکزیمم فقط در محدوده دور خاصی انجام می شود جهت تأمین گشتاور ماکزیمم در یک محدوده وسیعتر سرعت خودرو به جعبه دنده با نسبت دنده های مختلف نیاز است .
با توضیحات بالا نتیجه می گیریم که اکثر موتور الکتریکی را روی سیستم انتقال قدرت یک موتور احتراقی استفاده نمائیم بارهای کمتری به اجزاء آن وارد می شود بنابراین در تولید انبوه خودرو برقی باید سیستم انتقال قدرت سبک تر مخصوصی طراحی گردد.
کلاچ نیز واسطه بین موتور و سایر اجزاء از جمله جعبه دنده می باشد و ما را از ساخت یک وسیله رابطه و وفق دهنده بین موتور الکتریکی و چرخها بی نیاز می کند در آینده برای تولید انبوه خودرو برقی موتور ac و کنترلر استفاده می شود و نیازی به یک جعبه دنده مکانیکی کامل نمی باشد در این حالت موتور الکتریکی مستقیماً به یک جعبه دنده ساده ، سبک ، یک جهتی و حداکثر دارای دو نسبت دنده وصل شود و بنابراین نیازی به کلاچ نمی باشد در نوع جعبه دنده حالتی ، نسبت دنده به طور خودکار تغییر می کند

فهرست مراجع و منابع :
۱٫Rajasekare . k, History of Electric Vehicles in General Motors,IEEE Transactions on industry applications, Vol 30,No.4,August 1994
۲٫ Brant.B,Build your own Electric Vehicle,TAB Books,UASA,1994
۳٫ Rowland ,E.A, Schwarze K.W, System Design of the Electric Test Vehicle one (ETV-1),international congress & Exposition ,Detroit ,MI February 1980
۴- طرح و بررسی ساخت خودروی برقی ، شرکت ایران خودرو
۵- طراحی خودروی پیکان برقی ، دانشگاه علم و صنعت ایران
۶٫ http://www.physics.ubc.ca/~solarcar/index.html
۷٫http://scg.levels.unisa.edu.au/solar_commuter/index.html
۸٫http://www.formulasun.org/education
۹٫http://tcfreenet.org/org/mres/carmanual
۱۰٫http://www.personal.umich.edu/~eliask/writing/Scarecrow.
۱۱٫http://www.umr.edu/~dougc/solar/sun.html
۱۲٫http://sclence.howstuffworks.com/solar-cell1.htm
۱۳٫http://www.umich.edu/~bhl/elecrec/s/solarcar/Howltworks
۱۴٫university of new Brunswick solar car project
۱۵٫crystalline Sillicon Solar Cells-Martin A.Green Wales
outhunlversity of New



درباره نویسنده

Saber 122 نوشته در فروشگاه دانشجو، فروش فایل و پروژه دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیش از ۵۰۰ مقاله ترجمه شده از سال ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۷
* ترجمه کاملا حرفه ای
* 500 مقاله در دسته بندی مختلف
* لیست کامل مقالات در فایل ورد
* دسته بندی مقالات بصورت الفبایی
* تضمین محصول فروخته شده
* گارانتی بازگشت وجه
* قیمت به ازای هر مقاله 1000 تومان